Název: Flash Mobs : Fenomén moderní anglické populární kultury
Další názvy: The Flash Mobs : Phenomenon of Modern English Popular Culture
Autoři: Ryjáčková, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Kašparová, Jana
Oponent: Kobylak, Skyland Václav
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15133
Klíčová slova: Flash mob;Bill Wasik;veřejná shromáždění;marketing;konzumní způsob života;Pussy Riot;restrikce v Rusku;restrikce v Bělorusku.
Klíčová slova v dalším jazyce: Flash mob;Bill Wasik;public gatherings;marketing;consumerism;Pussy Riot;restrictions in Russia;restrictions in Belarus.
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá novým fenoménem moderní kultury, zvaným "flash mob". Úvodní část práce se zabývá flash moby obecně. K jejímu vypracování byly použity sociologické studie a odborné články. Kapitola přináší čtenáři základní přehled o původu, vývoji a globálním rozšíření flash mobbingu. Dále obsahuje podkapitolu s praktickým schématem jak vytvořit úspěšný flash mob. Další část práce se zaměřuje na výhody a nevýhody spojené s masovým rozšířením flash mobů. Je zde nastíněn konflikt mezi odpůrci a stoupenci flash mobbingu ve Spojených státech. Dále je flash mobbing představen jako nová výzva na poli marketingu a reklamy. Závěrečná část práce se zabývá flash moby z politického hlediska, popisuje jejich sílu a vliv při masových demonstracích po celém světě. Základním cílem této bakalářské práce je přinést obecný přehled o tomto fenoménu a zmapovat jeho původ a dosavadní vývoj od roku 2003.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis discusses a new phenomenon of popular culture, flash mobs. The first part focuses on flash mob in general. The analysis of flash mobbing is mostly based on several sociological essays and articles from scientific journals. It gives the reader basic information about flash mob creation, its origin and rapid spread. It also includes advice how to organise a successful flash mob. The rest of the thesis is dedicated to the advantages as well as disadvantages of flash mobbing. The conflict between flash mob supporters and its detractors is also explained and analysed. The advantages in the form of new marketing field are also discussed. And the last part is focused on rioting flash mobs and their power. The main objective of the thesis is to introduce flash mobbing as a strong, rapidly spreading new-age phenomenon and to chart its evolution since 2003.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Tereza Ryjackova BP Flash Mobs.pdfPlný text práce1,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Ryjackova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce638,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Ryjackova - oponent.pdfPosudek oponenta práce518,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba - Ryjackova.pdfPrůběh obhajoby práce323,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15133

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.