Název: | Umění 20. a 21. stol. jako inspirační zdroj výtvarné práce v MŠ |
Další názvy: | Art of 20th and 21st centuries as a source of inspiration for visual art works in kindergarten |
Autoři: | Brabcová, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Uhl Skřivanová, Věra |
Oponent: | Podlipský, Rudolf |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20042 |
Klíčová slova: | výtvarná výchova;Rámcový vzdělávací program;výtvarné směry;surrealismus;pop art;land art;akční malba;kinetické umění;dětský výtvarný projev |
Klíčová slova v dalším jazyce: | art education;Framework educational programme;art movements;surrealism;pop art;land art;action painting;kinetic art;child art |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá začleněním výtvarného umění do vzdělávacího obsahu mateřských škol. Práce je strukturovaná do dvou částí, na teoretickou a didaktickou. V teoretické části se bakalářská práce zabývá specifiky předškolního věku v oblasti vývojové psychologie a dětské kresby, specifiky předškolního vzdělávání, možnosti inspiračních zdrojů pro pedagogy. V didaktické části jsou rozpracované přípravy tematických celků inspirované jednotlivými uměleckými směry s cílem další možnosti využití učitelkami a učiteli v mateřských školách. Jedna pedagogická příprava je realizována a podrobena kvalitativnímu výzkumu se záměrem ověřit, didaktický proces výtvarné činnosti. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This Bachelor Thesis deals with implementing arts into the preschoolcurriculumcontent. It is divided into two parts, a theoretical and a didactic part. The theoretical part is focused on preschool age specifications in developmental psychology and child art, specifications of preschool education andinspiration resources for pedagogues. In the didactic partpreparations of some thematic units are analyzed which were inspired by art movements. The aim is to provide teachers in nursery schools applicable materials to be used in their work. One of the pedagogic preparations has been implemented and it has become subject of qualitative research to prove the didactic proces sof art work. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska_prace_Brabcova_Lucie.pdf | Plný text práce | 2,51 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-SCAN - Brabcova Lucie - vedouci - Uhl Skrivanova - 2015.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,1 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-SCAN - Brabcova Lucie - oponent - Podlipsky - 2015.pdf | Posudek oponenta práce | 1,03 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Prubeh obhajoby - Brabcova Lucie 2015.pdf | Průběh obhajoby práce | 600,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/20042
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.