Název: Umění 20. a 21. stol. jako inspirační zdroj výtvarné práce v MŠ
Další názvy: Art of 20th and 21st centuries as a source of inspiration for visual art works in kindergarten
Autoři: Brabcová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová, Věra
Oponent: Podlipský, Rudolf
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20042
Klíčová slova: výtvarná výchova;Rámcový vzdělávací program;výtvarné směry;surrealismus;pop art;land art;akční malba;kinetické umění;dětský výtvarný projev
Klíčová slova v dalším jazyce: art education;Framework educational programme;art movements;surrealism;pop art;land art;action painting;kinetic art;child art
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá začleněním výtvarného umění do vzdělávacího obsahu mateřských škol. Práce je strukturovaná do dvou částí, na teoretickou a didaktickou. V teoretické části se bakalářská práce zabývá specifiky předškolního věku v oblasti vývojové psychologie a dětské kresby, specifiky předškolního vzdělávání, možnosti inspiračních zdrojů pro pedagogy. V didaktické části jsou rozpracované přípravy tematických celků inspirované jednotlivými uměleckými směry s cílem další možnosti využití učitelkami a učiteli v mateřských školách. Jedna pedagogická příprava je realizována a podrobena kvalitativnímu výzkumu se záměrem ověřit, didaktický proces výtvarné činnosti.
Abstrakt v dalším jazyce: This Bachelor Thesis deals with implementing arts into the preschoolcurriculumcontent. It is divided into two parts, a theoretical and a didactic part. The theoretical part is focused on preschool age specifications in developmental psychology and child art, specifications of preschool education andinspiration resources for pedagogues. In the didactic partpreparations of some thematic units are analyzed which were inspired by art movements. The aim is to provide teachers in nursery schools applicable materials to be used in their work. One of the pedagogic preparations has been implemented and it has become subject of qualitative research to prove the didactic proces sof art work.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Brabcova_Lucie.pdfPlný text práce2,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-SCAN - Brabcova Lucie - vedouci - Uhl Skrivanova - 2015.pdfPosudek vedoucího práce1,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-SCAN - Brabcova Lucie - oponent - Podlipsky - 2015.pdfPosudek oponenta práce1,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Prubeh obhajoby - Brabcova Lucie 2015.pdfPrůběh obhajoby práce600,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/20042

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.