Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHrešanová, Ema
dc.contributor.authorKopová, Martina
dc.contributor.refereePařízková, Alena
dc.date.accepted2012-06-08
dc.date.accessioned2013-06-19T06:33:32Z
dc.date.available2011-07-13cs
dc.date.available2013-06-19T06:33:32Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-30
dc.identifier45523
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/3288
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje genderu jako principu, který je sociálně konstruován kulturou. Cílem práce je zjistit, jak děti aktivně pracují se svým genderem během každodenních aktivit a jak samotný pojem gender chápou. Autorka se zaměřila i na vizuální stránku dítěte, jež vypovídá něco o genderové socializaci ze strany rodičů. Poslední oblast pozornosti je role pedagožek a jejich možná stimulace do genderových rolí dětí v mateřské škole. Během zúčastněného pozorování v mateřské škole byla nasbírána data, která byla zaznamenána do terénního deníku a následně analyzována. Součástí analýzy jsou i obrázky, které děti vytvořily. Ty vyjadřují, co pro dítě znamená ženský a mužský gender a jak je mezi sebou rozlišuje.cs
dc.format58 s.(66 601 znaků)15 s. přílohcs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectgendercs
dc.subjectsocializacecs
dc.subjectstereotypycs
dc.subjectidentitacs
dc.titleGenderová identita a stereotypy v raném dětství dítěte - mateřská školacs
dc.title.alternativeGender identity and stereotypes in early childhood - kindergartenen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra sociologiecs
dc.thesis.degree-programSociologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis attends to gender as a principle that is social construct of culture. The aim of this work is to find out how children are actively working with their gender during everyday activities and how they comprehend the concept of gender. Authoress focuses on visual aspect of the child which gives evidence about gender socialization by parents. The last area of attention is the role of educators and their possible stimulation to gender roles of children in kindergarten. During participant observation in the kindergarten was gathered data that was recorded in the research diary and subsequently analyzed. Parts of analyses are also pictures by children. They express what the child means female and male gender and how to distinguish between them.en
dc.subject.translatedgenderen
dc.subject.translatedsocializationen
dc.subject.translatedstereotypesen
dc.subject.translatedidentityen
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kopova_Martina_2012_BP.pdfPlný text práce3,01 MBAdobe PDFView/Open
Kopova posudek_vedouci 2012.docPosudek vedoucího práce31 kBMicrosoft WordView/Open
Kopova_OP.pdfPosudek oponenta práce104,73 kBAdobe PDFView/Open
kopova.PDFPrůběh obhajoby práce239,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/3288

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.