Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVočadlová Klára, RNDr. Ph.D.
dc.contributor.authorMarešová, Adéla
dc.date.accepted2020-6-17
dc.date.accessioned2020-11-10T00:30:43Z-
dc.date.available2019-9-11
dc.date.available2020-11-10T00:30:43Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-4-27
dc.identifier81619
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/40454
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřená na porovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích. V práci jsou porovnány učebnice zeměpisu pro základní školy od nakladatelství Taktik a Oxford. V této práci byla použita metoda komparativní. Cílem této práce je porovnání a analýza tří vybraných kapitol z českých a tří kapitol z anglických učebnic. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí (teoretickou a metodickou část), které jsou rozdělené do kapitol. Teoretická část práce se zabývá definicí učebnice, její strukturou, její funkcí, kritérii výběru učebnic, definicí nonverbálních prvků, druhy a vlastnostmi nonverbálních prvků. Praktická část se zabývá výzkumem a metodami hodnocení učebnic. Zvolené metody výzkumu jsou aplikovány na čtyřech učebnicích zeměpisu pro základní školy z toho dvou českých a dvou anglických. Jak z anglických tak z českých učebnic jsou porovnány tři kapitoly a to fyzicko-geografická, humánní a regionální část. V závěrečné kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumu učebnic. Byla zde zodpovězena výzkumná otázka a kladně zhodnoceny i tři hypotézy. Z provedené analýzy vyplývá, že se učebnice neliší typem nonverbálního prvku, v obou případech převažuje fotografie. Zvolené kapitoly se však liší popisky nonverbálních prvků, mírou abstraktnosti nonverbálního prvku a podle míry souvislosti nonverbálního prvku s textem.cs
dc.format47 s., iv s. (59 267 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectučebnicecs
dc.subjectfunkcecs
dc.subjectkritéria výběrucs
dc.subjectnonverbální prvkycs
dc.subjectvýzkum učebniccs
dc.subjectporovnání učebniccs
dc.titlePorovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích zeměpisucs
dc.title.alternativeComparison of non-verbal elements in Czech and English geography textbooksen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPřírodovědná studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is focuses on comparison of nonverbal elements in Czech and English textbooks. In the paper geography textbooks for elementary schools from publishers Taktik and Oxford were compared. This paper uses comparative method. The goal of this paper is comparison and analysis of three chosen chapters of Czech and English textbooks. Thesis was divided into two main parts (theoretical and methodical part) which are further split into chapters. Theoretical part of the paper is dedicated to the definition of textbooks their structure, function, criteria of textbook choice, definition of nonverbal elements and methods of evaluation of textbooks. The practical part is dedicated to the research and methods of scoring of textbooks. Chosen methods of research were applied in four geography textbooks for elementary school from which two were written in Czech and two were written in English. There were comparisons of three chapters of both Czech and English textbooks. Specifically: physical-geography one, humane and regional part. In the final chapter are the results of the textbooks research. The research question was answered and three hypotheses were evaluated positively. The conclusion of the conducted analysis is that textbooks do not differ in types of nonverbal elements, in both cases photographs dominate. But selected chapters differ in titles of nonverbal elements, by amount of abstraction of nonverbal element and by measure of connection of element and text.en
dc.subject.translatedtextbooken
dc.subject.translatedfunctionen
dc.subject.translatedcriteria for selecting textbooksen
dc.subject.translatednonverbal elementsen
dc.subject.translatedtextbooks researchen
dc.subject.translatedtextbooks comparisonen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Adela_Maresova.pdfPlný text práce1,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Maresova_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce475,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Maresova_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce821,49 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Maresova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce112,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40454

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.