Název: Problematika syndromu vyhoření a míry životní spokojenosti u pedagogů v mateřské škole
Další názvy: Burnout Syndrome Problematic and Life Satisfaction Degree among Nursery School Teachers
Autoři: Kotlanová, Hana
Vedoucí práce/školitel: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Oponent: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44305
Klíčová slova: burnout syndrom;flow;mateřská škola;pedagog;prevence syndromu vyhoření;stres;syndrom vyhoření;životní spokojenost
Klíčová slova v dalším jazyce: burnout syndrome;flow;nursery school;teacher;burnout syndrome prevention;stress;well-being;life satisfaction
Abstrakt: Bakalářská práce pojednává o problematice syndromu vyhoření a míře životní spokojenosti u pedagogů v mateřských školách. Hlavním cílem je zmapování a porovnání každého tématu zvlášť ve dvou věkových kategoriích: do 45 let a od 46 let a výše. Dílčím cílem je prozkoumání vztahu mezi syndromem vyhoření a životní spokojeností bez ohledu na věk. Teoretická část se zabývá historií a definicí syndromu vyhoření, rizikovými faktory, vývojem a typickými symptomy. Dále se věnuje diferenciaci vyhoření od jiných negativních stavů a prevenci, tj. jak se před syndromem vyhoření chránit. Druhá část se zabývá duševní pohodou, zaujetím (flow) a způsoby, jak zvýšit celkovou životní spokojenost. Praktická část analyzuje a interpretuje data z výzkumu, který proběhl prostřednictvím dvou dotazníků.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with burnout syndrome and measure of well-being of nursery school teachers. The main aim is to map and compare each topic individually in two different age groups: up to 45 years and 46 years and over. The thesis also aims to explore the relationship between burnout syndrome and well-being regardless of age. Theoretical part is about history and definition of burnout syndrome, risk factors, development and typical symptoms. It also looks into prevention, i.e. how to protect ourselves from burnout syndrome, and also into differentiation of burnout from other negative conditions. Second part looks into well-being, flow and possibilities how to raise one's happiness. Practical part analyzes and interprets research data, which were obtained from two questionnaires.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
2) Hana Kotlanova - bakalarska prace.pdfPlný text práce1,45 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kotlanova-Hana_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce761,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kotlanova-Hana_oponent.pdfPosudek oponenta práce661,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kotlanova-Hana_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce212,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44305

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.