Název: | Problémy českých studentů s anglickou výslovností |
Další názvy: | Difficulties of Czech Students with English Pronunciation |
Autoři: | Lávička, Adam |
Vedoucí práce/školitel: | Stašková Naděžda, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44730 |
Klíčová slova: | fonetika;fonologie;výslovnost;britská angličtina;segmentální elementy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | phonetics;phonology;pronunciation;bbc english;segmental elements |
Abstrakt: | Čeští mluvčí angličtiny často naráží na mnohé obtíže v průběhu učení se anglické výslovnosti. Správná, nebo alespoň srozumitelná, výslovnost kteréhokoliv jazyka je zásadní pro dosažení vzájemného porozumění. Tato práce si dává za úkol prozkoumat sedm obtížných oblastí anglické výslovnosti na segmentální rovině, které autor práce předem stanovil v hypotéze, a dále také jejich potenciální příčiny. Hypotéza musela být ověřena a potvrzena - za tímto účelem byl proveden výzkum mezi českými mluvčími angličtiny za využití hlasových nahrávek klíčových fonémů, a tyto nahrávky byly následně kvalitativně ohodnoceny. Součástí výzkumu byl dále ještě dotazník, který byl k dispozici všem zúčastněným. Analýza tohoto dotazníku byla provedena stejně tak. Protože respondenti byli jiného věku a odlišného studijního pozadí, byly vytvořeny dvě skupiny, které byly v průběhu analýzy porovnávány. Finální výsledky potvrdily hypotézu v šesti ze sedmi odhadovaných problematických oblastech anglické výslovnosti. Z výsledků dále vyplynulo, že hlavní příčiny problémů českých studentů s anglickou výslovností jsou rozdíly mezi českým a anglickým fonetickým systémem, nepřítomnost jistých anglických fonémů v českém jazyce a závěrem také neznalost teoretických a praktických základů anglických fonémů z fonetického a fonologického hlediska. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Czech learners of English commonly face many difficulties in course of their English pronunciation acquisition. Correct, or at least intelligible, pronunciation of a language is vital for understanding other people. This study aims to investigate seven problematic areas of English pronunciation on segmental level determined by the author as well as their potential causes. Because the hypothesis needed to be verified, a research among Czech speakers of English has been conducted via voice recordings of the participants, and their subsequent evaluation of pronunciation of the targeted phonemes was performed. Further, a questionnaire was distributed to the research subjects and analysed thoroughly. The respondents were divided into two groups based on their age and studies. The results confirmed the hypothesis in six out of seven problematic areas of pronunciation. The results suggest that the main causes of pronunciation difficulties are the differences between Czech and English phonetic systems, the absence of certain phonemes in Czech, and lastly the unfamiliarity with theoretical as well as practical foundations of English phonemes from phonetic and phonological point of view. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bachelor Thesis.pdf | Plný text práce | 1,5 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pos_ved_Stas_Lavicka.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,01 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pos_opon_Petrl_Lavicka.pdf | Posudek oponenta práce | 1,08 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh_Lavicka.pdf | Průběh obhajoby práce | 401,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/44730
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.