Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorBaťko, Jan
dc.contributor.authorFrank, Filip
dc.contributor.authorRohlíková, Lucie
dc.date.accessioned2022-01-10T11:00:27Z-
dc.date.available2022-01-10T11:00:27Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBAŤKO, J. FRANK, F. ROHLÍKOVÁ, L. Chování žáků základní školy při řešení úloh s robotickou stavebnicí. Journal of Technology and Information Education, 2021, roč. 13, č. 1, s. 41-63. ISSN: 1803-537Xcs
dc.identifier.issn1803-537X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46569
dc.description.abstractCílem našeho výzkumu bylo zjistit, jak si žáci základní školy počínají při řešení úloh ze školní robotiky, které zahrnují prvky abstrakce a jejichž obtížnost v průběhu řešení stoupá. Vytvořena byla specifická sada patnácti testovacích úloh zaměřených na pohyb pojízdného robota v prostoru. Testování bylo provedeno ve dvou třídách žáků 6. ročníku základní školy. V příspěvku je prezentována pouze část výsledků získaných přímým pozorováním a analýzou videozáznamů. Je zde popsán proces adaptace žáků na práci v programovacím prostředí LEGO Mindstorms EV3 bez předchozích znalostí programování včetně genderových rozdílů a nejčastějších chyb.cs
dc.format23 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherPalacký University Olomoucen
dc.relation.ispartofseriesJournal of Technology and Information Educationen
dc.rights© CC BY-NC-NDen
dc.subjectrobotikacs
dc.subjectrobotická stavebnicecs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjectalgoritmizacecs
dc.subjectprogramovánícs
dc.subjectLEGO Mindstorms EV3cs
dc.titleChování žáků základní školy při řešení úloh s robotickou stavebnicícs
dc.title.alternativeBehaving of Primary School Pupils during Solving the Tasks with a Robotic Kiten
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe aim of our research was to find out how primary school pupils behave during solving the tasks in educational robotics. These tasks include the elements of abstraction which difficulty during the solving increases. A specific set of fifteen tasks, focused on the movement of a mobile robot in space, was created. The testing was done in two classes in the sixth year of primary school. In this article there is only a part of the results gained with direct observation and analysis of video records presented. The process of pupil adaptation on working in programming environment LEGO Mindstorms EV3 without prior knowledge of programming including gender differences and the most frequent mistakes is described here.en
dc.subject.translatedroboticsen
dc.subject.translatedrobotic kiten
dc.subject.translatedprimary schoolen
dc.subject.translatedalgorithmsen
dc.subject.translatedprogrammingen
dc.subject.translatedLEGO Mindstorms EV3en
dc.identifier.doi10.5507/jtie.2021.007
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43933827
dc.project.IDSGS-2018-019/Výzkum vlivu informačních a komunikačních technologií na vzdělávánícs
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KVD)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Batko_Frank_Rohlikova_JTIE_2021.pdf1,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46569

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD