Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorBláha, Jaroslav
dc.date.accessioned2023-02-20T11:00:23Z-
dc.date.available2023-02-20T11:00:23Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBLÁHA, J. Richard Wagner a Honoré Daumier. Expresivní realismus v opeře a malbě. Hudební výchova, 2021, roč. 29, č. 4, s. 13-17. ISSN: 1210-3683cs
dc.identifier.issn1210-3683
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51512
dc.description.abstractStudie je zaměřena na dovršení reformy opery v hudebním dramatu Richarda Wagnera s důrazem na symbiózu realismu a expresionismu a jednoty souborného díla (Gesamkunstwerku) v procesu od belcantové opery první třetiny 19. století do nástupu velké opery po roce 1830 a obdobné syntézy realismu a expresionismu v závěrečné fázi tvorby Honoré Daumiera, představitele sociálně kritické realismu v malířství 19. století.cs
dc.format5 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs
dc.relation.ispartofseriesHudební výchovacs
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© Univerzita Karlova − Pedagogická fakultacs
dc.subjectOpera seriacs
dc.subjectopera buffacs
dc.subjectkomická operacs
dc.subjectbelcantová operacs
dc.subjecthudební dramacs
dc.subjectvelká operacs
dc.subjectromantismuscs
dc.subjectrealismuscs
dc.subjectexpresivní realismuscs
dc.subjectGesamkunstwerkcs
dc.subjectleitmotivcs
dc.subjectsociálně kritický realismuscs
dc.titleRichard Wagner a Honoré Daumier. Expresivní realismus v opeře a malběcs
dc.title.alternativeRichard Wagner and Honore Daumier. Expresive Realism in Opera and Paintingsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis study focuses on the culmination of the reform of opera in Richard Wagner's musical drama with an emphasis on the symbiosis of realism and expressionism and the unity of the total artwork (Gesamkunstwerk) from the bel canto opera in the first third of the 19th century until the emergence of the Grand opera after 1830 and the analogous synthesis of realism and expressionism found in the final period of the work of Honoré Daumier, a representative of socially critical realism in 19th century painting.en
dc.subject.translatedOpera seriesen
dc.subject.translatedbuffa operaen
dc.subject.translatedcomic operaen
dc.subject.translatedbelcant operaen
dc.subject.translatedmusical dramaen
dc.subject.translatedgrand operaen
dc.subject.translatedromanticismen
dc.subject.translatedrealismen
dc.subject.translatedexpressive realismen
dc.subject.translatedTotal worksen
dc.subject.translatedleitmotifen
dc.subject.translatedsocially critical realismen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43935889
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KHK)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
hv_4_2021_maketa_.pdf6,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51512

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD