Název: Musical Thinking and Its Educational Implications
Autoři: Strenáčiková, Mária
Citace zdrojového dokumentu: Paedagogia Musica. 2023, č. 4, s. 5-20.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: University of West Bohemia in Pilsen
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://hdl.handle.net/11025/52976
https://old.fpe.zcu.cz/khk/musica-paedagogia/Archiv/04_2023_Paedagogia_Musica.pdf
ISSN: 2788-2039 (print)
2788-2047 (online)
Klíčová slova: hudební aktivity;hudební výchova;hudební psychologie;hudební myšlení;hudební teorie
Klíčová slova v dalším jazyce: music activities;music education;music psychology;musical thinking;music theory
Abstrakt v dalším jazyce: Many papers, articles, and even books are devoted to musical thinking, approaching it from different perspectives. After a long development of the concept, it appears to be most elab- orated in the field of music psychology. However, it also has its representation in aesthetics, ethnomusicology, computer science, and, marginally, in education. Although it receives less attention today than in the past, it still has its own meaning, and its development is also occurring in music education. Musical thinking is being developed in all music education activities, perceptual, vocal, instrumental, musical-motor, and music-dramatic. Although the musical mindsets of performers, percipients, and composers differ, it is possible to contribute to their development in music education lessons by introducing new, optional subjects and adjusting the teaching methods and the classroom climate. The quality of musical thinking influences the quality of musical activities, so it needs purposeful attention.
Práva: © Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 4 (2023)
Číslo 4 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
e-verze-uvod.pdfPlný text1,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
e-verze-6-21.pdfPlný text149,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52976

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.