Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorGoubej Martin, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorKubeš, Břetislav
dc.contributor.refereeMyslivec Tomáš, Ing.
dc.date.accepted2023-6-20
dc.date.accessioned2024-01-15T23:11:13Z-
dc.date.available2022-10-17
dc.date.available2024-01-15T23:11:13Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-18
dc.identifier93370
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/55110-
dc.description.abstractCílem této práce je zamezit kmitání kabin výtahů, které zanáší do systému pružný mód v podobě pružnosti závěsného lana. V tom tkví i nelinearita systému - čím delší závěs je, tím více pruží. Práce vychází z již zpracovaného projektu, jehož zadáním bylo dostat se k takové metodě robustního řízení výtahů pro různá zatížení v různých patrech (rovnovážných bodech), která by dovolila co největší rychlost a utlumila kmity způsobené zrychlením. V této práci vlastnosti řízení ještě vylepšíme zavedením technik robustního zpětnovazebního řízení - gain-scheduling, linearizace podél trajektorie a řízení časově variantním LQ regulátorem (SDRE). Navržené techniky otestujeme na simulačním modelu, a pokud bude možnost, tak i na vhodném mechatronickém systému emulujícím danou dynamiku.cs
dc.formati-viii, 1-83
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectvýtahcs
dc.subjectzpětnovazební řízenícs
dc.subjectvibracecs
dc.subjectgain schedulingcs
dc.subjectlinearizace podél trajektoriecs
dc.subjectčasově variantní lqrcs
dc.subjectsdrecs
dc.titleZpětnovazební řízení výtahů pro kompenzaci nežádoucích vibracícs
dc.title.alternativeAnti-vibration feedback control of an elevatoren
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd
dc.thesis.degree-programKybernetika a řídicí technika
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis thesis aims to block elevator cabin vibrations caused by flexible mode of the system in the form of flexibility of suspension rope. This also causes the non-linearity of the system - the longer the rope, the more flexible it is. This piece of work extends our project which aimed to work out the robust control method of elevators for different floors (equilibriums) and loads and which would allow us to achieve the highest possible speed while tempering oscillations caused by acceleration. In this work we will further improve the parameters of the regulation by robust feedback control methods, i.e. gain-scheduling, linearization around trajectory and time varying LQ regulator (SDRE). These methods will then be tested on simulation and also on mechatronic system emulating lift dynamics if possible.en
dc.subject.translatedelevatoren
dc.subject.translatedliften
dc.subject.translatedfeedback controlen
dc.subject.translatedvibrationsen
dc.subject.translatedgain schedulingen
dc.subject.translatedlinearization around trajectoryen
dc.subject.translatedtime varying lqren
dc.subject.translatedsdreen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Kubes.pdfPlný text práce14,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce60,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce59,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby Kubes.pdfPrůběh obhajoby práce85,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/55110

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.