Title: | Možnosti rozvoje zdravého sebevědomí žáků v podmínkách ZŠ |
Other Titles: | Elementary students´ possible procedures of healthy self- confidence progress |
Authors: | Hanusová, Martina |
Advisor: | Zachová, Markéta |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10021 |
Keywords: | osobnost žáka;sebevědomí žáků;sebehodnocení;sebedůvěra;sebeúcta;rozvoj zdravého sebevědomí;kooperativní vyučování;dramatická výchova;hry k posílení sebevědomí |
Keywords in different language: | personality of pupil;pupils self-confidence;self-esteem;self-confidence;develop of healthy self-esteem;cooperative lessons;drama;games to build self esteem |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá rozvojem zdravého sebevědomí žáků v podmínkách základní školy. Práce je členěna do dvou částí. teoretická část je věnována otázkám, proč se zabývat rozvojem sebevědomí, vlivům, která působí na sebevědomí, činnostem posilájícím zdravé sebevědomí a porovnání teorie s čerpané z naučné literatury s praxí. V praktické části představuji výzkumné šetření provedené mezi učiteli školy a zaměřené na to, jakým způsobem rozvíjejí sebevědomí žáků. Pro výzkumné šetření jsem použila metodu dotazníku a rozhovoru. Z odpovědí vyplynulo, že ne všichni učitelé 1. stupně na sledované škole dostatečně využívají metody a formy práce vedoucí k rozvíjení zdravého sebevědomí žáků. Míra začlěňování je závislá na osobě učitele. |
Abstract in different language: | This diploma work deals with the possiblilities of developing a healthy self-esteem of students in terms of primary school. The work is divided into two parts. The theorecital part devoted to the questions, why to deal with the development of self-confidence, forces acting on self-confidence, activities strengthening self-esteem, and comparison of theory drawn from the scientific literature with practice. In the practical part I present the research survey carried out among school teachers how to develop healthy self ? esteem of students. For my research I used the method of questionnaire and interview. The answers showed that not all of the first degree teachers in the monitored school adequately use methods and forms of work leading to the development of healthy self-esteem of students. The rate of integrating activities is dependent on individual teachers. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moznosti rozvoje zdraveho sebevedomi zaku v podminkach ZS.pdf | Plný text práce | 17,71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hanusova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 52,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hanusova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 231,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hanusova OP.pdf(1).pdf | Průběh obhajoby práce | 231,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/10021
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.