Title: | Czech, British and French Educational Systems - Comparative Study with a Commentary and Glossary on Educational Terminology |
Other Titles: | Czech, British and French Educational Systems - Comparative Study with a Commentary and Glossary on Educational Terminology |
Authors: | Humpálová, Denisa |
Advisor: | Dejmalová, Lenka |
Referee: | Franklin, David Eugene |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10324 |
Keywords: | vzdělání;vzdělávací systém;předškolní vzdělání;primární vzdělání;sekundární vzdělání;povinná školní docházka;zkouška;Národní kurikulum |
Keywords in different language: | education;educational system;pre-school education;primary education;secondary education;compulsory education;exam;National curriculum |
Abstract: | Práce porovnává vzdělávací systémy v ČR, Anglii a Francii. Popisuje systémy školství od předškolního po konečný sekundární a zkoumá, jak se od sebe organizačně liší. Porovnává závěrečné zkoušky na středních školách a typy škol. Obsahuje glosář se školskou terminologií. |
Abstract in different language: | The thesis compares educational systems in the Czech Republic, England and France. It describes systems from pre-school education to a complete secondary one and it researches differences in organization of systems. It compares types of school leaving exams and types of schools. The thesis contains glossary on educational terminology. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP Denisa Humpalova 2013.pdf | Plný text práce | 375,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
ved Humpalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,96 MB | Adobe PDF | View/Open |
op Humpalova.pdf | Posudek oponenta práce | 980,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
prubeh obhajoby Denisa Humpalova.pdf | Průběh obhajoby práce | 149,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/10324
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.