Název: Network Protocols for Applications of Shared Virtual Reality
Autoři: Hnídek, Jiří
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2011: Communication Papers Proceedings: The 19th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 31-38.
Datum vydání: 2011
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_WSCG-Short_Papers.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10817
ISBN: 978-80-86943-82-4
Klíčová slova: síťové protokoly;sdílená virtuální realita;výměna 3D dat
Klíčová slova v dalším jazyce: network protocols;shared virtual reality;3D data exchange
Abstrakt: Files are usually used for exchange of 3D data between graphical applications, but this approach is not feasible for applications of shared virtual reality. Thus a network protocol is used for this purpose. Two antithetical requirements are claimed for such protocol. Protocol has to be partially or completely reliable. Neither delay jitter nor too high delay are acceptable. This paper explains and analyzes new version of protocol called Verse. This improves shortcomings found in UDP, TCP, SCTP and DCCP transport protocols. The Verse protocol was designed for sharing 3D data between applications of shared virtual reality. This paper also contains results of experiments comparing suitability of network protocols for application of shared virtual reality.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2011: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hnidek.pdfPlný text886,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10817

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.