Název: Modeling and rendering heterogeneous fog in real-time using B-Spline wavelets
Autoři: Giroud, Anthony
Biri, Venceslas
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2010: Communication Papers Proceedings: 18th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 145-152.
Datum vydání: 2010
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_Short-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11054
ISBN: 978-80-86943-87-9
Klíčová slova: vykreslování;modelování;mlha;obraz
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering;modelling;fog;image
Abstrakt: Heterogeneous fogs are often modeled with several layers of different density or using particle systems. However, layers are limited to vertical variations and using particles can involve a long computation time with large outdoor scenes. In this article we present a simple method to render heterogeneous fog in real-time. The extinction function of our fog, related to its density, is first modeled in a B-Spline function basis. Then, a wavelet transform is applied on this function to obtain a decomposition in both space and frequency domains. A grid traversal is used to render the fog in real time using the GPU. Since no precomputation is required concerning the position of the camera or the fog, we can freely navigate or move the fog into the scene.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2010: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Giroud.pdfPlný text3,24 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11054

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.