Název: A fast SAH-based construction of Octree
Autoři: Yang, Xin
Xu, Duan-qing
Zhao, Lei
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2009: Communication Papers Proceedings: The 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 2 - 5, 2009, p. 81-88.
Datum vydání: 2009
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2009/Papers_2009/!_WSCG2009_Short_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/11086
ISBN: 978-80-86943-94-7
Klíčová slova: sledování paprsku;octree;grafické procesory
Klíčová slova v dalším jazyce: ray tracing;octree;graphic processing units
Abstrakt: Recent GPU ray tracers can already achieve performance competitive to that of their CPU counterparts. Nevertheless, these systems can not yet fully exploit the capabilities of modern GPUs and can only handle medium-sized, static scenes. We present an octree construction algorithm for the GPU that achieves real-time performance by heavily exploiting the hardware, which has been observed to give superior performance in ray tracing compared to other acceleration structures. We use streaming construction with the surface area heuristic (SAH) that significantly increase the coherence of memory accesses during construction of the octree.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2009: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Yang.pdfPlný text354,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11086

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.