Název: Occlusion Culling with Statistically Optimized Occlusion Queries
Autoři: Kovalčík, Vít
Sochor, Jiří
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 109-112.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11222
ISBN: 80-903100-9-5
Klíčová slova: viditelnost;real-time vykreslování;redukce okluze
Klíčová slova v dalším jazyce: visibility;real-time rendering;occlusion culling
Abstrakt: This paper presents an effective algorithm for occlusion culling using hardware occlusion queries. The number of queries is optimized according to the results of the queries from several preceding frames. Parts of the scene which are found to be unoccluded in recent frames, are tested less often thus reducing the number of queries performed per frame. The algorithm is applicable to any kind of scene, including scenes with moving objects. The algorithm utilizes a tree structure containing objects in the scene.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Short Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kovalcik.pdfPlný text390,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11222

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.