Název: Towards Interactivity on Texturing Implicit Surfaces: A Distributed Approach
Autoři: Zonenschein, R.
Gomes, J.
Velho, L.
Rodriguez, N.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2001: Conference proceedings: The 9-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2001: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 5.-9., 2001, p. 360-366.
Datum vydání: 2001
Nakladatel: University of West Bohemia
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2001/Papers_2001/R66.pdf.gz
http://hdl.handle.net/11025/11290
ISBN: 80-7082-713-0
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: implicitní plochy;texturní mapování;paralelismus
Klíčová slova v dalším jazyce: implicit surfaces;texture mapping;parallelism
Abstrakt: We describe a distributed system for texture mapping implicit surfaces. The method uses a particle system associated with the gradient vector field of the function that defines an implicit surface to acquire texture coordinates at a support surface. As each particle trajectory is independent of each other, this method has a special suitability to run in parallel. Our results show good improvement as more processors are added to the system, with speedups of up to 13 with 32 processors, performance such as required by an interactive system.
Práva: © University of West Bohemia
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2001: Conference proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Zonenschein.pdfPlný text230,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11290

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.