Název: Scalable rendering for very large meshes
Autoři: Chajdas, Matthäus G.
Reitinger, Matthias
Westermann, Rüdiger
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2014: Full Papers Proceedings: 22nd International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 77-86.
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013-WSCG-Full-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11916
ISBN: 978-80-86943-74-9
Klíčová slova: počítačová grafika;vykreslování;míra detailu;model
Klíčová slova v dalším jazyce: computer graphics;rendering;level of detail;model
Abstrakt: In this paper, we present a novel approach for rendering of very large polygonal meshes consisting of several hundred million triangles. Our technique uses the rasterizer exclusively to allow for high-quality, anti-aliased rendering and takes advantage of a compact, voxel-based level-of-detail simplification. We show how our approach unifies streaming, occlusion culling, and level-of-detail into a single rasterization based pipeline. We also demonstrate how our level-of-detail simplification can be quickly computed, even for the most complex polygonal meshes.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2014: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Chajdas.pdfPlný text10,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11916

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.