Title: | Zdravý životní styl z pohledu studentů učitelství |
Other Titles: | Healthy lifestyle from the view of students of teaching |
Authors: | Šperlová, Tereza |
Advisor: | Aišmanová, Alexandra |
Referee: | Kubíková, Kateřina |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12050 |
Keywords: | zdraví;životní styl;životospráva;rizikové chování;stres;duševní hygiena |
Keywords in different language: | health;lifestyle;regime;risk behaviour;stress;mental hygiene |
Abstract: | Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku zdravého životního stylu z pohledu studentů učitelství. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá vymezením potřebných pojmů zdraví a životní styl. Druhá kapitola je věnována obecným zásadám správné životosprávy. Třetí kapitole upozorňuje na důsledky rizikového chování a zmiňuje nejčastější způsoby jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části je věnována zvládání náročných životních situací prostřednictvím duševní hygieny. Praktická část je tvořena pomocí tří výzkumných metod. První metodou byla analýza studijních oborů. Jako druhá metoda byl zvolen dotazník, který byl doplněn třetí metodou, kterou představovalo několik rozhovorů. |
Abstract in different language: | This diploma thesis is focused on the issues of healthy life style from the view of students of teaching. The thesis is divided into the theoretical and practical part. Theoretical part is composed of four main chapters. The first chapter deal with definition of necessary terms health and lifestyle. Second chapter is devoted to general principles of correct regime. Third chapter pointing out consequences of risk behaviour and mention the most frequent methods of its prevention. Last chapter of the theoretical part is devoted to managing demanding life situations through the tools of mental hygiene. Practical part is based on three research methods. The analysis of study programmes was used as a first method. The questionnaire was determined as the second method, which was completed by the third method comprising several interviews. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP - Tereza Sperlova.pdf | Plný text práce | 3,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Sperlova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 386,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sperlova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 405,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sperlova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 117,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12050
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.