Název: A caching approach to real-time procedural generation of cities from GIS data
Autoři: Cullen, Brian
O’Sullivan, Carol
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2011, vol. 19, no. 1-3, p. 119-126.
Datum vydání: 2011
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_J_WSCG_1-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1237
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: procedurální modelování;městské prostředí;geografická data;real-time vykreslování
Klíčová slova v dalším jazyce: procedural modeling;urban environment;geographical data;real-time rendering
Abstrakt: This paper presents a method for real-time generation of detailed procedural cities. Buildings are generated as needed from real GIS data, using modern techniques that can generate realistic content and without having a huge impact on the rendering system. The system uses a client-server approach allowing multiple clients to generate any part of the city the user wishes without requiring the full data-set, or any pre-generated models. The paper introduces the use of object oriented shape grammars to reduce redundant code and presents a parallel cache to allow real-time generation of detailed cities.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2011)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cullen.pdf6,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1237

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.