Title: | Konstrukční řešení kinematiky mechanismu natáčení lopatek rotoru ventilátoru |
Other Titles: | Construction solution of kinematics mechanism of variable pitch rotor blades of the fan |
Authors: | Kortán, Pavel |
Advisor: | Štěch, Jaroslav Horský, Karel |
Referee: | Gášpár, Roman |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12664 |
Keywords: | ventilátor;regulace;natáčení lopatek;ANSYS |
Keywords in different language: | fan;control;variable pitch blades;ANSYS |
Abstract: | Bakalářská práce obsahuje přehled způsobů regulace ventilátorů za chodu. Jsou zde porovnány různé druhy mechanismů pro natáčení lopatek ventilátoru. V další části práce jsou uvedeny čtyři návrhy mechanismů, z nichž jeden je vybrán a zkonstruován. V poslední části práce je provedena pevnostní analýza jedné z komponent mechanismu. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis contains overview of how to control the fan. There are comparing different types of mechanisms for variable pitch fan blades. The next section describes four designs mechanisms, one of which is selected and constructed. In the last part is the strength analysis of one of the components of the mechanism. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kortan_Pavel_Bakalarska_prace.pdf | Plný text práce | 1,98 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni BP - Kortan - 2014.pdf | Posudek vedoucího práce | 36,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Oponentni posudek BP Kortan - 2014.doc | Posudek oponenta práce | 22 kB | Microsoft Word | View/Open |
Prubeh obhajoby BP Kortan-2014.pdf | Průběh obhajoby práce | 14,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12664
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.