Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHammerbauer, Jiří
dc.contributor.authorPoláček, Libor
dc.contributor.refereeKostka, František
dc.contributor.refereeVavřička, Vlastimil
dc.contributor.refereePalacký, Petr
dc.date.accepted2014-03-10
dc.date.accessioned2015-04-10T06:44:20Z
dc.date.available2007-09-01cs
dc.date.available2015-04-10T06:44:20Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2013-09-26
dc.identifier32210
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12812
dc.description.abstractTato práce se zabývá řídicími systémy pro aplikace s výkonovými měniči v extrémních podmínkách. Jedná se o řídicí systémy pro aplikace výkonových měničů především v oblasti dopravní techniky a energetiky. Extrémními podmínkami je v této práci myšlen především široký teplotní rozsah, ale také extrémní elektromagnetické rušení pocházející z výkonových obvodů, které jsou těmito systémy řízeny. V první části práce je popsán současný stav poznání doposud používaných řídicích systémů. Jsou obecně rozebrány požadavky na řídicí systém. Dále jsou analyzovány jejich nevýhody a omezení. Součástí práce je stanovení metodiky návrhu řídicího systému jako celku, a také metodiky návrhu klíčových komponent. Na základě výše zmíněných požadavků je definovaná nová platforma řídicího systému, která řeší problémy řídicích systémů stávajících. Druhá část disertační práce se zabývá vlastním návrhem a realizací nového řešení modulárního řídicího systému pro měničové aplikace v extrémních podmínkách. Je zde navržen takový řídicí systém, který je schopen pokrýt celé řízení výkonové části drážního vozidla jako je např. lokomotiva. Kompletní výkonovou část představují výkonové systémy od hlavních pohonů, pulzních usměrňovačů přes pomocné pohony pro napájení palubní sítě, klimatizačních jednotek až po nabíječe vozových baterií, případně pomocných regulačních bloků jako je například regulátor topení. Práce popisuje konkrétní modulární řídicí systém, jednotlivé komponenty, navržené postupy řešení. Pro vybrané partie práce popisuje detailní návrh a konkrétní rozbor obvodového řešení, použité metody a naměřené výsledky. Navržený řídicí systém byl navržen, postaven, otestován na řadě aplikací z oblasti elektrických pohonů. Tento řídicí systém byl představen na veletrhu AMPÉR, kde obdržel cenu Zlatý Ampér 2013.cs
dc.format85 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectřídící systémycs
dc.subjectjednotkacs
dc.subjectmodulcs
dc.subjectvanacs
dc.subjectaplikacecs
dc.subjectHWcs
dc.subjectřízenícs
dc.subjectkomunikacecs
dc.subjectCANcs
dc.subjectmikroprocesorcs
dc.subjectFPGAcs
dc.titleSpínané zdroje pro trakční vozidlacs
dc.title.alternativeControl systems for converter applications operating in extreme conditionsen
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnickács
dc.description.departmentKatedra aplikované elektroniky a telekomunikacícs
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with control systems of power converter applications in extreme conditions. It is a case of control systems for power converters applications, especially, in the area of transportation and the energy industry. In this area of application, extreme conditions are represented, in particular by wide temperature range, but also extreme electromagnetic interference from power circuits which are controlled by these systems. In the first part, there is the description of the current state of knowledge of previously used control systems. There is a general analysis of requirements for the control system. Furthermore their drawbacks and limitations are described. This thesis includes the determination of the methodology of the complex control system design as well as the design of the key components. Based on aforementioned requirements it is defined a new control system platform that solves problems of existing systems. The second part of the thesis deals with the design and implementation of the new modular control system solutions for power converters applications in extreme conditions. In this part it is designed a control system which is able to cover the entire power section control of railway vehicles such as locomotives. The complete power section is represented by power systems from the main drive, pulse rectifiers via the auxiliary drive to power the on-board systems, air conditioning units to the vehicle battery chargers or auxiliary control blocks such as heating controller. This thesis describes a specific modular control system, its components, suggested solution methods. For selected parts, this paper describes the design and specific analysis of circuit arrangement in detail, used methods and measured results. The proposed control system was designed, built and tested for a variety of applications in the field of electric drives. This control system has been presented at Amper Fair Trade, where it received the prize Golden Amper 2013.en
dc.subject.translatedcontrol systemsen
dc.subject.translateduniten
dc.subject.translatedmoduleen
dc.subject.translatedsubracken
dc.subject.translatedapplicationsen
dc.subject.translatedHWen
dc.subject.translatedcontrolen
dc.subject.translatedcommunicationen
dc.subject.translatedCANen
dc.subject.translatedmicroprocessoren
dc.subject.translatedFPGAen
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KAE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Disertancni_prace.pdfPlný text práce5,09 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
polacek publ.pdfPosudek vedoucího práce858,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
polacek opon.pdfPosudek oponenta práce3,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
polacek zapis.pdfPrůběh obhajoby práce730,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12812

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.