Název: Aktuální otázky školství Ruské federace
Další názvy: Topical issues of education system in Russian federation
Autoři: Klásková, Petra
Vedoucí práce/školitel: Svobodová, Jiřina
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13095
Klíčová slova: školství;vzdělávací instituce;typy vzdělávacích zařízeních;reformy;jednotná státní zkouška;spojování mateřských a základních škol;efektivní studijní program;federální státní vzdělávací standardy;Ruská federace
Klíčová slova v dalším jazyce: education;educational institution;types of educational institutions in;reforms;uniform state exam;joining kindergartens and elementary schools;effective study program;federal state educational standards;Russian federation
Abstrakt: Diplomová práce "Aktuální otázky školství Ruské federace" je věnována současnému stavu školství Ruské federace a jeho nejaktuálnějším problémům v historickém kontextu dějin pedagogiky. Práce se skládá ze dvou kapitol. V první kapitole "Historie školství Ruské federace" je přiblížena historie a rozvoj ruského školství a pedagogiky - rozvoj pedagogiky na území Kyjevské Rusi od 10. po 17. století, reformátorství Petra I., školství 18. a 19. století a tehdejší školská zřízení, školství konce 19. a celého 20. století. Druhá kapitola "Aktuální situace v oblasti vzdělávání v Ruské federaci" se věnuje aktuálním otázkám ruského školství. Zde je představena současná struktura vzdělávání Ruské federace vzdělávací instituce, typy vzdělávacích zařízení a členění vzdělávacího systému. Uvádí se současná klasifikace v Ruské federaci, přibližuje se velice aktuální a diskutovaný problém jednotné státní zkoušky, analyzují se zásadní reformy ruského školství zakotveny ve dvou základních federálních zákonech "O vzdělávání" roku 1992 a 2012, rozebírá se Efektivní studijní program a Federální státní vzdělávací standardy. V diplomové práci je představen nejaktuálnější a nejdiskutovanější problém ruského školství - spojování mateřských škol a základních škol a také profesní standard pedagoga, který byl poprvé v ruském vzdělávání vypracován v roce 2013. Součástí diplomové práce jsou přílohy, které obsahují tabulku s přehledem vzdělávacích institucí Ruské federace, list pro záznam odpovědí jednotné státní zkoušky, vzor vysvědčení o základním všeobecném vzdělání a dotazník, který má za cíl zmapovat názory pedagogů na reformy a aktuální změny ve sféře ruského školství.
Abstrakt v dalším jazyce: The graduate thesis Current Issues of Education in the Russian Federation deals with the present situation of education in the Russian Federation and its the most topical problems in historical pedagogical context. The thesis consists of two chapters. The first chapter History of Education in the Russian Federation describes history and development of the Russian education and pedagogy - development of pedagogy in the area of Kievan Rus from the 10th to the 17th century, reforms of Peter I., educational system of the 18th and the 19th century and schools of that time, educational system of the end of the 19th century and the whole 20th century. The second chapter Current Situation in the System of Education in the Russian Federation deals with the issues of Russian education these days. The present structure of education in the Russian Federation is introduced here schooling institutions, types of educational institutions and division of educational system. The present classification in the Russian Federation is introduced; very topical and often discussed problem of the unified state final exam is described; there are analysed basic reforms of Russian education which are based on two basic federal principles "About Education" from the years 1992 and 2012; effective curriculum and Federal Educational Standards are discussed. The most topical and the most discussed problem of Russian education is introduced in this thesis connecting of kindergartens and elementary schools and also the professional standards of teachers which were conceived in Russian education in 2013 for the first time. This thesis also includes the appendices which contain the table with the overview of Russian educational institutions, the sheet for recordings of the unified state final exam, the sample report about general elementary education and the questionnaire which has to describe opinions of teachers on the current changes in the sphere of Russian education.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRF)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMOVA PRACE, KLASKOVA.pdfPlný text práce3,36 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos-Klaskova-Svob.pdfPosudek vedoucího práce214,87 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos-Klaskova-Ryk.pdfPosudek oponenta práce114,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Obh-Klaskova.pdfPrůběh obhajoby práce63,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13095

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.