Název: Reusing frames in camera animation
Autoři: Méndez-Feliu, Álex
Sbert, Mateu
Szirmay-Kalos, László
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2006, vol. 14, no. 1-3, p. 97-104.
Datum vydání: 2006
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2007/Papers_2007/journal/!WSCG2007_Journal_Final.zip
http://hdl.handle.net/11025/1353
ISBN: 80-86943-09-7
ISSN: 1213-6972 (hardcopy)
1213-6964 (online)
1213-6980 (CD-ROM)
Klíčová slova: kamerová animace;sledování paprsku;globální osvětlení;sledování cesty
Klíčová slova v dalším jazyce: camera animation;ray tracing;global illumination;path tracing
Abstrakt: Rendering an animation in a global illumination framework is a very costly process. Each frame has to be computed with high accuracy to avoid both noise in a single frame and flickering from frame to frame. Recently an efficient solution has been presented for camera animation, which reused the results computed in a frame for other frames via reprojection of the first hits of primary rays. This solution, however, is biased since it does not take into account the different probability densities that generated the different contributions to a pixel. In this paper we present a correct, unbiased solution for frame reuse. We show how the different contributions can be combined into an unbiased solution using multiple importance sampling. The validity of our solution is tested with an animation using path-tracing technique, and the results are compared with both the classic independent approach and the previous unweighted, biased, solution.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2006)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Méndez-Feliu.pdf516,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1353

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.