Název: | Pitný režim ve školách, možnosti a způsoby zajištění dostatku tekutin |
Další názvy: | Fluid intake at schools, possibilities and methods to ensure sufficient amount of liquid |
Autoři: | Tichý, Tomáš |
Vedoucí práce/školitel: | Beránek, Václav |
Oponent: | Klepáč, Josef |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13896 |
Klíčová slova: | pitná voda;fyziologie tekutin;dehydratace;hyperhydratace;vhodné nápoje;nevhodné nápoje;limonády;pitný režim;pitný režim dětí |
Klíčová slova v dalším jazyce: | drinking water;physiology of liquids;dehydration;hyperhydration;suitable drinks;unsuitable drinks;lemonades;fluid intake;fluid intake of children |
Abstrakt: | Motivem naší práce je pitný režim dětí ve školním prostředí. V teoretické části nalezneme význam pitné vody pro člověka, fyziologii tělesných tekutin a potřebu tekutin v dětském věku. V textu jsou také uvedena rizika dehydratace a hyperhydratace u dětí. V textu dále rozdělujeme nápoje na vhodné a nevhodné a zaměřujeme se zejména na limonády. Závěr teoretické části cílí na prostředí školských zařízení včetně úryvků platné legislativy. Výzkumná část mapuje přístup žáků pátých tříd základních škol k pitnému režimu, nápojové zvyklosti a denní příjem tekutin. Závěr práce obsahuje návrh edukačního letáku, který je zaměřen na upevnění vztahu žáků k pitné vodě. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Theme of our work is fluid intake of children in school enviroment. In theoretical part we can find the meaning of drinking water for man, physiology of body liquids and the need of liquids in children´s age. There are also mentioned some risks of dehydration and hyperhydration of children. In the text we divide drinks into suitable and non-suitable and we focus especially on lemonades. The conclusion of theoretical part aims at school enviroment of school facilities including some extracts from valid legislation. Researching part shows the attitude of pupils - fifth graders of primary schools to their fluid intake, drinking habits and day fluid intake. Conclusion contains a suggestion of educational leaflet, which is focused on better relationship of pupils to drinking water. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAZ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Pitny rezim ve skolach, moznosti a zpusoby zajisteni dostatku tekutin.pdf | Plný text práce | 1,17 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tichy VP.zip | Posudek vedoucího práce | 864,26 kB | ZIP | Zobrazit/otevřít |
Tichy OP.jpg | Posudek oponenta práce | 547,12 kB | JPEG | Zobrazit/otevřít |
Obhajoba BP Tichy 001.jpg | Průběh obhajoby práce | 315,2 kB | JPEG | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/13896
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.
hledání
navigace
- DSpace at University of West Bohemia
- Vysokoškolské kvalifikační práce / Theses
- Fakulta zdravotnických studií / Faculty of Health Care Studies
- Katedra záchranářství, diagnostických oborů a veřejného zdravotnictví / Department of Rescue Services, Diagnostic Fields and Public Health
- Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAZ)