Název: Pitný režim ve školách, možnosti a způsoby zajištění dostatku tekutin
Další názvy: Fluid intake at schools, possibilities and methods to ensure sufficient amount of liquid
Autoři: Tichý, Tomáš
Vedoucí práce/školitel: Beránek, Václav
Oponent: Klepáč, Josef
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13896
Klíčová slova: pitná voda;fyziologie tekutin;dehydratace;hyperhydratace;vhodné nápoje;nevhodné nápoje;limonády;pitný režim;pitný režim dětí
Klíčová slova v dalším jazyce: drinking water;physiology of liquids;dehydration;hyperhydration;suitable drinks;unsuitable drinks;lemonades;fluid intake;fluid intake of children
Abstrakt: Motivem naší práce je pitný režim dětí ve školním prostředí. V teoretické části nalezneme význam pitné vody pro člověka, fyziologii tělesných tekutin a potřebu tekutin v dětském věku. V textu jsou také uvedena rizika dehydratace a hyperhydratace u dětí. V textu dále rozdělujeme nápoje na vhodné a nevhodné a zaměřujeme se zejména na limonády. Závěr teoretické části cílí na prostředí školských zařízení včetně úryvků platné legislativy. Výzkumná část mapuje přístup žáků pátých tříd základních škol k pitnému režimu, nápojové zvyklosti a denní příjem tekutin. Závěr práce obsahuje návrh edukačního letáku, který je zaměřen na upevnění vztahu žáků k pitné vodě.
Abstrakt v dalším jazyce: Theme of our work is fluid intake of children in school enviroment. In theoretical part we can find the meaning of drinking water for man, physiology of body liquids and the need of liquids in children´s age. There are also mentioned some risks of dehydration and hyperhydration of children. In the text we divide drinks into suitable and non-suitable and we focus especially on lemonades. The conclusion of theoretical part aims at school enviroment of school facilities including some extracts from valid legislation. Researching part shows the attitude of pupils - fifth graders of primary schools to their fluid intake, drinking habits and day fluid intake. Conclusion contains a suggestion of educational leaflet, which is focused on better relationship of pupils to drinking water.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAZ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pitny rezim ve skolach, moznosti a zpusoby zajisteni dostatku tekutin.pdfPlný text práce1,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tichy VP.zipPosudek vedoucího práce864,26 kBZIPZobrazit/otevřít
Tichy OP.jpgPosudek oponenta práce547,12 kBJPEGNáhled
Zobrazit/otevřít
Obhajoba BP Tichy 001.jpgPrůběh obhajoby práce315,2 kBJPEGNáhled
Zobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13896

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.