Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Heitz, Gisela | |
dc.contributor.author | Matějková, Andrea | |
dc.contributor.referee | Königsmarková, Andrea | |
dc.date.accepted | 2014-06-04 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T09:44:52Z | |
dc.date.available | 2013-06-30 | cs |
dc.date.available | 2015-03-25T09:44:52Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-30 | |
dc.identifier | 56191 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/14471 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se nazývá Vzdělávání bez hranic. Charakteristika bilingvních vzdělávacích zařízení jako nositelů interkulturní kompetence v česko-německém pohraničí. Tato bakalářská práce se zabývá interkulturními vztahy mezi dětmi, mladými lidmi z České republiky a Německa a institucemi, které tyto vztahy podporují. Cílem práce je ukázat na příkladu vybraných českých a německých vzdělávacích zařízení, jaké existují možnosti interkulturního vzdělávání. Zkoumány jsou instituce, které zprostředkovávají jazykové vzdělání (např. mateřské školy, základní školy). Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny a popsány pojmy jako kultura, interkulturní komunikace, interkulturní kompetence a interkulturní učení. V praktické části jsou nejprve popsány organizace aktivní v oblasti interkulturního učení a jejich projekty. Dále je popsán konkrétní projekt spolupráce mateřských škol. Poslední kapitola se zabývá příklady konkrétních textů z publikací "Jedna, dva Deutsch ist da! Jedna, dva Tschechisch ist da!" a "Projekt jako stavebnice". | cs |
dc.format | 56 s. (96254 znaků), 13 s. Příloh | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | de | de |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | kultura | cs |
dc.subject | interkulturní komunikace | cs |
dc.subject | interkulturní kompetence | cs |
dc.subject | interkulturní učení | cs |
dc.subject | interkulturní vzdělávání | cs |
dc.subject | bilingvní vzdělávací zařízení | cs |
dc.subject | německo-české setkání | cs |
dc.subject | německo-česká projektová spolupráce | cs |
dc.subject | Tandem | cs |
dc.subject | mimoškolní práce s dětmi a mládeží | cs |
dc.title | Grenzenlose Bildung.Bilinguale Bildungseinrichtungen als Träger interkultureller Kompetenz im tschechisch - deutschen Grenzgebiet | de |
dc.title.alternative | Education without borders. Bilingual education as a carrier of intercultural competence in the Czech - German border area. | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | cs |
dc.description.department | Katedra germanistiky a slavistiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis is called Education without borders. Bilingual education as a carrier of intercultural competence in the Czech - German border area. This bachelor thesis deals with intercultural relationships between children, young people from the Czech Republic and Germany and the institutions that support these relationships. The aim of the bachelor thesis is to show on example of selected Czech and German institutions and organizations, what are the possibilities of intercultural education. Emphasize is put on the institutions that mediate language education (e.g. kindergartens, elementary schools). The bachelor thesis is divided into two parts. In the theoretical part there are explained and described terms such as culture, intercultural communication, intercultural competence and intercultural learning. In the practical part there are described organizations that are active in the field of intercultural learning and their projects. The following chapter describes a specific project of cooperation between Czech and German kindergarten. The last chapter deals with specific text examples from the publication "Jedna, dva Deutsch ist da! Jedna, dva Tschechisch ist da!" and from the publication "Projekt jako stavebnice". | en |
dc.subject.translated | culture | en |
dc.subject.translated | intercultural communication | en |
dc.subject.translated | intercultural competence | en |
dc.subject.translated | intercultural learning | en |
dc.subject.translated | intercultural education | en |
dc.subject.translated | bilingual educational institutions | en |
dc.subject.translated | german-czech meeting | en |
dc.subject.translated | german-czech project cooperation | en |
dc.subject.translated | Tandem | en |
dc.subject.translated | extracurricular work with children and youth | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BAKALARSKA PRACE ANDREA MATEJKOVA.pdf | Plný text práce | 3,58 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek vedouci | Posudek vedoucího práce | 591,74 kB | Unknown | Zobrazit/otevřít |
Posudek oponenta | Posudek oponenta práce | 236 kB | Unknown | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby | Průběh obhajoby práce | 385,76 kB | Unknown | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/14471
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.