Název: A Fast Watershed Algorithm Based on Rainfalling Simulation
Autoři: Stoev, Stanislav L.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2000: Conference proceeding: The 8th International Conference in Central Europe on Computers Graphics, Visualization and Interaktive Digital Media '2000 in cooperation with EUROGRAPHICS and IFIP WG 5.10: University of West Bohemia, Plzen, Czech republic, February 7 - 10, 2000, p. 100-107
Datum vydání: 2000
Nakladatel: University of West Bohemia
Typ dokumentu: conferenceObject
konferenční příspěvek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2000/Papers_2000/X59.pdf.gz
http://hdl.handle.net/11025/15434
ISBN: 80-7082-612-6
Klíčová slova: segmentace obrazu;simulace padání deště;geodetická rekonstrukce;algoritmus záplava
Klíčová slova v dalším jazyce: image segmentation;rainfalling simulation;geodesic reconstruction;watershed algorithm
Abstrakt: In this paper, we present a fast watershed algorithm based on the rainfalling simulation. We present the various techniques and data structures utilized in our approach. Throughout this work, the processing of large data sets (images as well as volume data) is especially emphasized. The results’ correctness, the fast execution time, and the memory requirements are discussed in detail. First we introduce a sequential algorithm and discuss the cases, where the known algorithm produces erroneous results. Afterwards, the presented watershed algorithm is compared with immersion based watershed algorithms with respect to running time and memory requirements.
Práva: © University of West Bohemia
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2000: Conference proceeding

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Stoev.pdfPlný text919,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15434

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.