Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKoláříková, Dagmar
dc.date.accessioned2015-04-08T13:28:16Z-
dc.date.available2015-04-08T13:28:16Z-
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAkta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni. 2014, č. 3, s. 190-210.cs
dc.identifier.issn1802-0364
dc.identifier.urihttp://actaff.zcu.cz/export/sites/ffacta/archives/2014/ACTA_FF_2014_3.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/15494
dc.description.abstractThis article offers a reflection on the place of grammar and grammatical terminology in the teaching of foreign languages. Grammar teaching has been revised throughout the evolution of various language teaching methodologies. To the present, grammar has been a key component in communicative activities; however, French grammatical terminology shows considerable divergences. This article defends the necessity of a harmonization of the grammatical terminology/meta-language. If the student does not know the grammatical terms, he/she will have trouble learning French. This article is accompanied by a comparative analysis of French grammar textbooks published in France and the Czech Republic.en
dc.format21 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofrfr
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.ispartofseriesAkta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectfrancouzštinacs
dc.subjectgramatikacs
dc.subjectterminologiecs
dc.subjectučebnicecs
dc.titleA la recherche d’une terminologie grammaticale unifiéefr
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedfrenchen
dc.subject.translatedgrammaren
dc.subject.translatedterminologyen
dc.subject.translatedtextbooksen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 3 (2014)
Články / Articles (KRO)
Číslo 3 (2014)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kolarikova.pdfPlný text252,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15494

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.