Název: Quantitatively comparing virtual and real draping of clothes
Autoři: Botino, A.
Laurentini, A.
Scalabrin, S.
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2001, vol. 9, no. 1-3.
Datum vydání: 2001
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/15762
http://wscg.zcu.cz/wscg2001/WSCG2001_Program.htm
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: počítačová grafika;test Kawabata;kvantitativní porovnání
Klíčová slova v dalším jazyce: computer graphics;Kawabata tests;quantitive comparison
Abstrakt v dalším jazyce: Several cloth modeling techniques have been proposed. Their main purpose is the realistic simulation of the garments of virtual actors for entertainment and advertising. In these areas, the main concern is to construct fast algorithms, able to produce impressive and qualitatively satisfactory draping of clothes. Other applications, as designing, manufacturing and selling real garments, call for a virtual draping which not only satisfies the human eye, but also closely mimics the real physical draping of clothes. From this viewpoint we will discuss some modeling techniques, and present some result concerning the quantitative comparison between the draping of real clothes and their virtual counterpart.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 9, number 1-3 (2001)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
R159.pdfPlný text868,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15762

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.