Název: Improved shading performance by avoiding vector normalization
Autoři: Hast, Anders
Barrera, Tony
Bengtsson, Ewert
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2001, vol. 9, no. 1-3.
Datum vydání: 2001
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://hdl.handle.net/11025/15771
http://wscg.zcu.cz/wscg2001/WSCG2001_Program.htm
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: stínování;osvětlení;normalizace
Klíčová slova v dalším jazyce: shading;illumination;normalization
Abstrakt v dalším jazyce: Phongs illumination model requires unit length vectors. The surface normal has to be normalized due to the linear interpolation, and if we use single point light sources or a fixed view point, we have to normalize the vectors pointing to the light source and to the viewer. Unfortunately, normalization is a relatively costly operation. One of the main reasons for this is the square root involved. But when we calculate the reflection vector, we actually do not need a normalized normal. This fact can be used in order to get an approximation for the vector we want when we interpolate between normals. The result is faster Phong shading and faster lighting calculations when we are using a single point light source or having a viewer which is not placed at infinity.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 9, number 1-3 (2001)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
R168.pdfPlný text144,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15771

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.