Název: Robust incremental polygon triangulation for surface rendering
Autoři: Kumar, Subodh
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2000, vol. 8, no. 1-3.
Datum vydání: 2000
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://hdl.handle.net/11025/15824
http://wscg.zcu.cz/wscg2000/wscg_2000_program.htm
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: vykreslování;CAD;vyměřování;polygon;PSLG;výpočetní geometrie;povrch
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering;CAD;triangulation;polygon;PSLG;computational geometry;surface
Abstrakt v dalším jazyce: This paper presents a simple, robust and practical, yet fast algorithm for triangulation of points on the domain of trimmed Bézier surfaces. These R2 points are input to this algorithm by a surface sampler. A set of polygons is formed from these samples, which are then triangulated. We also show how to update the triangulation when the samples, and hence the polygons, are updated. The output is a set of triangle strips. The algorithm includes heuristics to avoid long and thin triangles. In addition, it also detects if the sampling of the trimming curve forms any non-simple polygons and corrects the triangulation by adding more samples. The triangulation algorithm is more generally applicable to polygons in a plane. We report an implementation of the algorithm and its performance on extensive surface-model walkthrough.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 8, number 1-3 (2000)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Z43.pdfPlný text577,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15824

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.