Název: Establishing a 3D human gait and knee model
Autoři: Zhu, Ying
Chen, Jim X.
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 1998, vol. 6, no. 1-3, p. 541-546.
Datum vydání: 1998
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/15871
http://wscg.zcu.cz/wscg1998/wscg98.htm
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: počítačová grafika;simulace;lidský model;chůze;kolenní kloub
Klíčová slova v dalším jazyce: computer graphics;simulation;human model;gait;knee joint
Abstrakt v dalším jazyce: This paper presents a system interactively simulating the human gait cycle and knee joint. The goal of the system is to help understanding and analyzing the knee behavior during gait cycle. We establish a model of the lower half of the human body. The model can simulate human gait with quite high realism. Moreover, users can manipulate the model to demostrate various normal or abnormal gait behavior. A 3D knee joint model is reconstructed from knee intersection images. This model gives highly realistic and more detailed simulation of the behavior of human femur and tibia during gait cycle. The model is physically-based as well as biomechanically-based.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 6, number 1-3 (1998)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Zhu_98.pdfPlný text594,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15871

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.