Název: Real-time soft shadows using a single light sample
Autoři: Kirsch, Florian
Döllner, Jürgen
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency – Science Press
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/B19.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1613
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: real-time vykreslování;stíny;grafický hardware
Klíčová slova v dalším jazyce: real-time rendering;shadows;graphic hardware
Abstrakt: We present a real-time rendering algorithm that generates soft shadows of dynamic scenes using a single light sample. As a depth-map algorithm it can handle arbitrary shadowed surfaces. The shadow-casting surfaces, however, should satisfy a few geometric properties to prevent artifacts. Our algorithm is based on a bivariate attenuation function, whose result modulates the intensity of a light causing shadows. The first argument specifies the distance of the occluding point to the shadowed point; the second argument measures how deep the shadowed point is inside the shadow. The attenuation function can be implemented using dependent texture accesses; the complete implementation of the algorithm can be accelerated by today's graphics hardware. We outline the implementation, and discuss details of artifact prevention and filtering.
Práva: © UNION Agency – Science Press
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 11, number 1-3 (2003)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
B19.pdf545,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
B19-1.avi12,73 MBAVIZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1613

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.