Název: Hierarchical techniques in collision detection for cloth animation
Autoři: Mezger, J.
Kimmerle, S.
Etzmuß, O.
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency – Science Press
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/G97.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1617
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: počítačová grafika;počítačová simulace;detekce kolizí
Klíčová slova v dalším jazyce: computer graphics;computer simulation;collision detection
Abstrakt: In the animation of deformable objects, collision detection is crucial for the performance. Contrary to volumetric bodies, the accuracy requirements for the collision treatment of textiles are particularly strict because any overlapping is visible. Therefore, we apply methods speci cally designed for deformable surfaces that speed up the collision detection. In this paper the ef ciency of bounding volume hierarchies is improved by adapted techniques for building and traversing these hierarchies. An extended set of heuristics is described that allows pruning of the hierarchy. Oriented inflation of bounding volumes enables us to detect proximities with a minimum of extra cost.
Práva: © UNION Agency – Science Press
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 11, number 1-3 (2003)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
G97.pdf518,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1617

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.