Název: Dopyt na trhu vysokoškolského vzdelávania na Slovensku - vývojové trendy
Další názvy: Demand on university education market in the Slovak republic - trends
Autoři: Jurková, Jana
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2011, č. 2, s. 108-114.
Datum vydání: 2011
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/2011-2.pdf
http://hdl.handle.net/11025/16190
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: poptávka;vzdělání;trh;vysoká škola
Klíčová slova v dalším jazyce: demand;education;market;university
Abstrakt v dalším jazyce: University education market is known as a place, where supply of education meets education demand and as a place, where different subjects of university education are situated (state, commercial subjects, other institutions of school system, institutions of informal education and institutions, which represent universities). Definition of the higher education market subjects is important in order to understand the needs of university stakeholders and target groups. One of the target groups of universities is high school students as potential university students. Based on the number of newly admitted students and students Demand on university education market in the Slovak Republic grows. This selected indicators don´t evaluated demand overall and complex. The complete evaluation should take into account the relationship between them and other factors affected to demand in university education market, for example motives for studying at university and selection criteria of university.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 2 (2011)
Číslo 2 (2011)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Jurkova.pdfPlný text163,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/16190

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.