Název: Storylining suspense: an authoring environment for structuring non-linear interactive narratives
Autoři: Schneider, Oliver
Braun, Norbert
Habinger, Gregor
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency – Science Press
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/I53.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1623
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: interaktivní vyprávění;interakce člověk-počítač;počítačové hry
Klíčová slova v dalším jazyce: interactive storytelling;human computer interaction;computer games
Abstrakt: We describe an approach to a new authoring method for interactive storytelling. After positioning digital storytelling in a theoretical context to literature, we consider the author’s view of the tools to be used and introduce a coherent environment that does not restrict the creative process and lets the author feel comfortable, leading him to create well-narrated, interactive non-linear stories. We describe the implementation of the story engine authoring module, which is followed by a project description.
Práva: © UNION Agency – Science Press
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 11, number 1-3 (2003)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
I53.pdf1,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1623

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.