Title: | Možnosti pochopení pojmu nekonečno u budoucích učitelů prvního stupně základní školy |
Authors: | Beránek, Jaroslav |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2011, č. 1, s. 1-5. |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://arnica.zcu.cz/images/casopis/2011/Arnica_01_web.pdf http://hdl.handle.net/11025/16761 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | aktuální a potenciální nekonečno;nekonečné množiny;nekonečné řady |
Keywords in different language: | actual and potential infi nite;infi nite sets;infi nite series |
Abstract: | Příspěvek ukazuje na nutnost správného pochopení pojmu nekonečna u budoucích učitelů 1. stupně základní školy. Za tímto účelem je uvedena řada zajímavých historických příkladů. |
Abstract in different language: | The article shows the necessity of correct understanding of the notion infi nity by the future primary school teachers. Several interesting historical examples are given to illustrate the fact. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2011) Číslo 1 (2011) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Beranek.pdf | Plný text | 809,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/16761
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.