Název: An image-based multiresolution model for interactive foliage rendering
Autoři: Lluch, Javier
Camahort, Emilio
Vivó, Roberto
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 507-514.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/I47.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1697
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: modelování;vykreslování
Klíčová slova v dalším jazyce: modelling;rendering
Abstrakt: This paper presents a new method for realistic real-time rendering of tree foliage. Some approaches to this problem have been presented before but the quality of their results was not maintainable with respect to changes in view vector and observer distance. Our method is based on a hierarchy of images obtained from preprocessing the botanical tree structure (an L-system) and storing the information in a texture data tree without increasing rendering time. The texture tree is traversed for each frame and an appropriate set of images is extracted and blended with the previous image set. The number of polygons is dramatically reduced – thus enabling interactive visualization and smooth transition between levels of detail. Our method can be easily applied to computer games and visual interactive applications containing vegetation.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 12, number 1-3 (2004)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
I47.pdf520,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1697

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.