Název: Inverse rendering of polished materials under constant complex uncontrolled illumination
Autoři: Nielsen, Michael Bang
Brodersen, Anders
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 309-316.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/E13.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1724
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: inverzní vykreslování;sférické harmonické;mapy prostředí
Klíčová slova v dalším jazyce: inverse rendering;spherical harmonics;environmental maps
Abstrakt: Inverse rendering infers realistic descriptions of illumination and material properties from photographs. However, the applicability of state of the art inverse rendering algorithms in real world scenarios is currently limited by the many assumptions made, eg. controlled or simple illumination. In this paper we concentrate on estimating polished materials and describe an inverse rendering system that works under constant complex uncontrolled distant illumination. In particular, we develop an analytical dual angular frequency space shading model for polished materials. We use this shading model in algorithms for estimating homogeneous materials, textures, illumination and both homogeneous materials and illumination simultaneously to the correct scale. We verify the algorithms experimentally in two indoor spectrally different real world scenarios. Furthermore, some of the practical challenges and problems inherent to inverse rendering under complex uncontrolled illumination are discussed.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 12, number 1-3 (2004)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
E13.pdf235,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1724

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.