Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorvan Kaick, Oliver Matias
dc.contributor.authorda Silva, Murilo Vicente Gonçalves
dc.contributor.authorPedrini, Hélio
dc.contributor.editorSkala, Václav
dc.date.accessioned2013-04-22T13:11:51Z-
dc.date.available2013-04-22T13:11:51Z-
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationJournal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 475-481.en
dc.identifier.issn1213-6972
dc.identifier.urihttp://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/G07.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/1750
dc.description.abstractThis paper presents a fast algorithm for generating triangle strips from triangulated meshes, providing a compact representation suitable for transmission and rendering of the models. A data structure that allows efficient triangle strip generation is also described. The method is based on simple heuristics, significantly reducing the number of vertices used to describe the triangulated models. We demonstrate the effectiveness and speed of our method comparing it against the best available program.en
dc.format7 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherUNION Agencycs
dc.relation.ispartofseriesJournal of WSCGen
dc.rights© UNION Agencycs
dc.subjecttrojúhelníkové proužkycs
dc.subjectreprezentace mřížkycs
dc.subjectvykreslovánícs
dc.titleEfficient generation of triangle strips from triangulated meshesen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedtriangle stripsen
dc.subject.translatedmesh representationen
dc.subject.translatedrenderingen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 12, number 1-3 (2004)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
G07.pdf600,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1750

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.