Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSlowík, Josef
dc.contributor.authorRybková, Simona
dc.date.accepted2015-05-19
dc.date.accessioned2016-03-15T08:46:02Z
dc.date.available2013-12-06cs
dc.date.available2016-03-15T08:46:02Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-14
dc.identifier60408
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/18427
dc.description.abstractTato diplomová práce na téma "Možnosti efektivního vzdělávání romských dětí" se snaží o nalezení vhodných metod a přístupů ve vzdělávání romských žáků. V teoretické části nalezneme stručnou historii Romů, která nám může pomoci k pochopení této minority. Teoretická část se také zabývá legislativou související se vzděláváním romských žáků, specifiky jejich vzdělávání a vhodnými vyučovacími metodami. Zároveň nás seznamuje se zkušenostmi se vzděláváním romských žáků ze zahraničí. Praktická část hledá odpověď na to, jakým způsobem lze docílit větší efektivity vzdělávání romských dětí prostřednictvím užitých metod a přístupů. Opírá se o výzkumný experiment, při kterém docházelo k doučování romských dětí. Porovnává reakce žáků v přirozeném a v uměle vytvořeném prostředí. Výzkum byl realizován za podpory organizace Blízký soused, z.s. Výsledky studie odhalily, že nezáleží příliš na užitých metodách, ale spíše na osobnosti žáka, přístupu jeho rodiny a v neposlední řadě samozřejmě na osobnosti učitele, na jeho projevech empatie a pochopení. V souladu s dalším cílem pátrá praktická část prostřednictvím dotazníku po tom, jak přistupují učitelé ke vzdělávání romských žáků a jaká je situace v českém školství ve vztahu s touto minoritou. Dotazníkové šetření odhalilo, že většina učitelů přisuzuje negativní vliv na vzdělání romských žáků nepodnětnému prostředí, v němž žáci vyrůstají. Zároveň bylo zjištěno, že největší obtíže mívají romské děti v českém jazyce. Podrobné výsledky tohoto šetření shrnuje kapitola Analýza dotazníkového výzkumného šetření.cs
dc.format87 s., VIII s. (162753 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectromovécs
dc.subjectvzdělánícs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectvyrovnávací prostředky v přístupu ke vzdělánícs
dc.subjectvýchovacs
dc.subjectmenšinacs
dc.subjectmetodacs
dc.titleMožnosti efektivního vzdělávání romských dětícs
dc.title.alternativePossibilities of effective education for Roma childrenen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the effective education of gypsy children. It tries to find appropriate methods and approaches in education of gypsy pupils. In the theoretical part of this thesis we can find a brief description of history of the Romani people, which can help us better understand this minority. The theoretical part also includes legislation related to the education of gypsy pupils, specifics of their education and appropriate educational methods. Simultaneously it acquaints us with educational experience from abroad. The practical part of this thesis looks for a way to achieve higher effectivity in education of gypsy children through applicated methods and approaches. It is based on an experiment when gypsy children were coached by the author of this thesis. It compares reactions of the pupils in natural and artifical environment. The research was supported by organization Blízký souzsed, z.s. The results of this experiment revealed it does not much matter which of the approaches is used. What matters is the personality of the pupil, the approach of his family and the personality of the teacher, his ability to understand, and empathy as well. In accordance with the next goal of this thesis, the practical part searches through the questionnare for the approaches of teachers in case of educating gypsy children and for the situation of the Czech education system in relation with this minority. The research exposed that the majority of the teachers attributes the negative influence on the education of gypsy pupils to the unsuggestive environment where the pupils grow up. Furthermore, it was found out that gypsy children have the greatest difficulty learning the Czech language. The detailed results summarizes chapter Analysis of the survey research.en
dc.subject.translatedgypsiesen
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedtraining processen
dc.subject.translatedcompensatory compensatory instruments of access to educationen
dc.subject.translatedupbringingen
dc.subject.translatedminorityen
dc.subject.translatedmethoden
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Rybkova Simona.pdfPlný text práce3,45 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Rybkova VP.pdfPosudek vedoucího práce58,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Rybkova OP.pdfPosudek oponenta práce58,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Rybkova O.pdfPrůběh obhajoby práce13,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18427

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.