Název: Analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku
Další názvy: Analysis of competitiveness of a selected company
Autoři: Hořejší, Lubomír
Vedoucí práce/školitel: Jiřincová, Milena
Oponent: Taušl Procházková, Petra
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18551
Klíčová slova: konkurenceschopnost;pest analýza;porterova analýza;benchmarking;swot analýza
Klíčová slova v dalším jazyce: competitiveness;pest analysis;porter's analysis;benchmarking;swot analysis
Abstrakt: Tématem předložené bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti společnosti TERLA s.r.o. prostřednictvím metody benchmarkingu. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy spojené s konkurenceschopností, analýzy mikrookolí a makrookolí, analýza konkurenta dle Portera, metoda benchmarkingu, a strategie, které vycházejí z konkurenční výhody. V praktické části je nejdříve charakterizován podnik. Následně je vypracována PEST analýza, po které následuje Porterův model pěti sil, ve kterém již jsou identifikováni současní konkurenti v odvětví. Důležitou částí praktické části je zkrácená metoda benchmarkingu, kde je sledovaný podnik srovnáván s identifikovanými konkurenty. Ze všech těchto analýz vychází SWOT analýza sledované společnosti. V poslední podkapitole praktické části jsou navržena opatření ke zlepšení postavení podniku na trhu.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of the Bachelor's thesis is the analysis of the competitiveness of the TERLA s.r.o. through benchmarking method. The thesis is divided into two parts. In the theoretical are defined basic concepts associated with competitiveness, analysis of microenviroment and macroenviroment, competitor analysis according to Porter, benchmarking and strategies that are based on the competitive advantage. In the practical part is characterized enterprise at first. Then, the PEST is formulated, followed by Porter's five forces model, in which current competitors from the branch already indetified. An important part of the practical part is also the shortened benchmarking method, where the enterprise is compared with its identified competitors. The result of all these analyses is the SWOT analysis of TERLA s.r.o. In the last subchapter of the practical part are suggested measures that could improve the position of the enterprise on the market.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Horejsi_K12B0241P.pdfPlný text práce1,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-BP_horejsi_VP.pdfPosudek vedoucího práce618,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-BP_horejsi_OP.pdfPosudek oponenta práce551,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-horejsi_BP.PDFPrůběh obhajoby práce781,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18551

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.