Název: Konstrukce a konstrukční části - výukový kurz pro žáky ZŠ
Další názvy: Construction and components - learning course for primary school
Autoři: Frček, Michal
Vedoucí práce/školitel: Korytář, Jindřich
Oponent: Pilous, Václav
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19826
Klíčová slova: distanční kurz;základní škola;pracovní činnosti;technická výchova;strojírenské spoje;výuka
Klíčová slova v dalším jazyce: construction and components;learning course;primary school;engineering connections
Abstrakt: Zadáním této diplomové práce je vytvoření vzdělávacího distančního kurzu pro žáky základních škol v předmětu pracovních činností nebo technické výchovy. Tématem kurzu jsou konstrukce a konstrukční části se zaměřením na strojírenské spoje. Ve druhé kapitole se zaměřím na studium stávajících podkladů, dle kterých se v České republice toto téma vyučuje. Analyzuji vybrané dokumenty podle kritérií, které jsem si stanovil. Další částí této kapitoly je srovnání našeho RVP se zahraničním školským dokumentem stejné úrovně. Třetí kapitola se věnuje vymezením cílů výuky strojírenství a strojírenských spojů na základních školách. Jedná se zde o mnou navržený profil vyučování této oblasti. Čtvrtá kapitola se věnuje obsahu distančního kurzu. Je zde podrobněji vysvětleno vše, co by žáci měli umět. Při výběru materiálu pro výuku jsem se snažil o didaktickou transformaci a přizpůsobil látku žákům 7. a 8. ročníku druhého stupně základní školy. Následující pátá kapitola představuje kurz a program, ve kterém je kurz vytvořen. Nachází se zde i stručný popis jak kurz ovládat a jak ho zařadit do výuky. Jako příloha je u diplomové práce DVD, obsahující diplomovou práci ve formátu pdf a samotný kurz pro výuku.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of this diploma thesis is Construction and components of learning course for primary school. The theme is mainly focused on engineering connections. In the second chapter I will deal with current documents, which are used as a base for Czech educational system for this subject. I will analyse chosen documents according to criteria, which I defined before. The next part of this chapter is comparison of our Framework Educational program and foreign documents which are at the same level. The third chapter is devoted to the definition of objectives of teaching Engineering and Engineering connections at primary schools. I will introduce my own way how to provide learning courses in this area. The fourth chapter is focused on content of distance learning course. There is described almost everything what is every student supposed to know. During the selection of material I tried to fulfil didactic transformation and as well as I adjusted the level for students of second stage of primary school. The following fifth part introduces the course and program where the course was created. There is shown a brief description how to work with the course and how it should be adapted into school. The DVD is also enclosed as an attachment. It includes this diploma thesis in pdf format and the learning course, which was already mentioned.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Frcek_Diplomova_prace.pdfPlný text práce3,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Hodnoceni vedouciho DP Frcek.pdfPosudek vedoucího práce312,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Frcek opon..pdfPosudek oponenta práce362,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Frcek protokol097.pdfPrůběh obhajoby práce147,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19826

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.