Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorAišmanová, Alexandra
dc.contributor.authorPrášková, Ivana
dc.contributor.refereeHoleček, Václav
dc.date.accepted2015-05-20
dc.date.accessioned2016-03-15T09:01:29Z-
dc.date.available2013-12-20cs
dc.date.available2016-03-15T09:01:29Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-15
dc.identifier60466
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/19900
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá, do jaké míry může úroveň stresu ovlivnit duševní rovnováhu učitelů. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení pojmu stres jeho druhy, projevy, účinky a příčiny. Dále se zabývá duševní rovnováhou, osobností učitele, učitelskou profesí a stresem v profesi učitele. Praktická část práce se zaměřuje na učitele různých věkových kategorií, vyučujících na 2. stupni základních škol. Ke sběru dat byl využit standardizovaný dotazník obsahující celkem 96 otázek. Údaje získané z výzkumné sondy byly vyhodnoceny kvalitativně a kvantitativně. Pro přehlednost byly graficky znázorněny. Zjišťovaná osobní úroveň stresu u učitelů byla posuzována na základě věku respondentů a součtu všech bodů z jednotlivých kategorií. Z výsledků zkoumaných skupin vyšlo najevo, že větší míru stresu prožívají pedagogové spadající do věkově kategorie 50-65 let.cs
dc.format85 s. (142 636 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectstrescs
dc.subjectduševní rovnováhacs
dc.subjectosobnost učitelecs
dc.subjectučitelská profesecs
dc.subjectstres v profesi učitelecs
dc.titleVliv stresu na duševní rovnováhu učitelůcs
dc.title.alternativeThe effect of stress on the mental balance of teachersen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis examines the level of stress which can affect the mental balance of teachers. The theoretical part is focused on the definition, the kinds of stress, its symptoms, effects and causes. It also deals with spiritual equilibrium, teacher's personality, teaching profession and the stress which affects the teaching profession. The practical part is aimed at teachers of different ages, which teach at second level of primary schools. A standardized questionnaire containing a total of 96 questions was used for data collection. The data obtained from the research are evaluated qualitatively and quantitatively. The presentation in graphs is used to clarify the issues. The investigated personal stress levels among teachers are discovered on the basis of age of the respondents and the sum of all points from each category. From the results of the studied groups, it is apparent that a greater degree of stress experienced by the teachers belongs to 50-65 years age group.en
dc.subject.translatedstressen
dc.subject.translatedpoiseen
dc.subject.translatedmental balancen
dc.subject.translatedteacher personalityen
dc.subject.translatedteaching professionen
dc.subject.translatedthe profession of teacher stressen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP- Bc. Ivana Praskova.pdfPlný text práce2,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Praskova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce325,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Praskova - oponent.pdfPosudek oponenta práce509,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Praskova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce112,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19900

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.