Název: Elektronický výukový materiál pro přestupující žáky ZŠ v oblasti tabulkových kalkulátorů
Další názvy: Electronic educational materials for those switching primary school pupils in spreadsheets
Autoři: Málek, Miroslav
Vedoucí práce/školitel: Jakeš, Tomáš
Oponent: Filipi, Zbyněk
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20039
Klíčová slova: tabulkový kalkulátor;rámcový vzdělávací program;školní vzdělávací program;analýza;elektronický výukový materiál
Klíčová slova v dalším jazyce: spreadsheet;general educational program;school educational program;analysis;electronic educational materials
Abstrakt: Práce si kladla za úkol vytvořit elektronický výukový materiál, který bude sloužit jako pomůcka pro výuku práce v tabulkových kalkulátorech na základních a středních školách, zejména pak v mimořádných situacích, které mohou při výuce nastat. Tyto mimořádné situace jsme nejprve v úvodu uvedli a popsali. Následně jsme analyzovali rámcový vzdělávací program a vybrané školní vzdělávací programy, abychom zjistili konkrétní vzdělávací obsah tematické oblasti práce s tabulkovými kalkulátory. Na základě výsledků této analýzy jsme stanovili obsah, strukturu a vzdělávací cíle elektronického výukového materiálu, který jsme následně vytvořili a představili. Kurz byl v závěru ověřen na žácích střední školy. Na základě výsledků tohoto ověření můžeme říci, že kurz naplňuje předem stanovené cíle a tudíž je možné jej použít jako pomůcku při výuce práce v tabulkových kalkulátorech na základních a středních školách.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the thesis was to create electronic teaching materials which can be used as a teaching aid for work in spreadsheets at elementary and secondary schools, especially in extraordinary situations, which can occur during lessons. The first part of the thesis gives a description of such situations. Further on, the thesis brings a survey of the school educational program framework as well as of chosen school educational programs to define specific educational content of the discipline of spreadsheet work. Based on the results of this analysis, we have defined the content, the structure, and the educational aims of the electronic teaching material which we then created and introduced. Finally, we tested the educational materials with secondary school students. Following the results, we can claim that the course meets the given goals. Therefore, it can be used as a teaching aid for work with spreadsheets at elementary and secondary schools.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Malek.pdfPlný text práce4,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-DP_hodnoceni_vedouci_malek.pdfPosudek vedoucího práce234,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Malek_DP_posudek_oponenta.pdfPosudek oponenta práce203,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Malek protokol106.pdfPrůběh obhajoby práce197,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/20039

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.