Title: Přepracování normálně rozchodného stoprocentně nízkopodlažního, plně otočného podvozku EVO na rozchod 1000mm
Other Titles: The EVO chassis with normal track gauge, absolutely low-floor, fully swivel reconstruction to the narrow track gauge of 1000 mm
Authors: Kalčík, Jakub
Advisor: Heller, Petr
Referee: Dvořáček, Tomáš
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20294
Keywords: úzkorozchodná trať;sekundární vypružení;podélný motor;podvozek;převodovka;tramvaj evo
Keywords in different language: narrow-gauge line;secondary suspensions;longitudinal engine;bogie;transmission;tram evo
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na přepracování normálně rozchodného podvozku tramvaje EVO na úzký rozchod. Hlavním úkolem bylo vyřešit trakční systém podélným motorem. Byl zhotoven návrh převodovky, výpočet ozubení byl proveden v programu Autodesk Inventor 2011. Obal navržené převodovky byl vypočítán metodou MKP.
Abstract in different language: The diploma thesis focus on reprocessing of normal bogie EVO on narrow gauge. The main task was to design a system of longitudinal traction motor. A proposal was made transmission gearing calculation was done in Autodesk Inventor 2011. Cover designed gearbox was calculated by FEM.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KKS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_J.Kalcik.pdfPlný text práce3,51 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Kalcik - posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce868,98 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Kalcik - posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce992,92 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Kalcik.pdfPrůběh obhajoby práce311,42 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/20294

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.