Title: The use of origami method on the lessons of manual labor in the school VIII kind
Other Titles: Rabota s bumagoj sposobom origami na urokach truda v special´noj (korrekcionnoj) škole VIII vida
Authors: Platonova, C.
Citation: HONZÍKOVÁ, Jarmila ed.; SIMBARTL, Petr ed. Olympiáda techniky Plzeň 2016 17.–18.5. 2016: sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016. 299 s. ISBN 978-80-261-0620-3.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://www.olympiadatechniky.zcu.cz/@2016/Sbornik_OT2016_online/sbornik-ot-2016-web.pdf
http://hdl.handle.net/11025/21458
ISBN: 978-80-261-0620-3
Keywords: manuální zručnost;základní škola;origamy
Keywords in different language: manual skills;primary school;origami
Abstract in different language: Employments with paper and paperboard have a great correctional and developmental importance for children with intellectual impairment. Manufacture of paper folding products have an impact on the overall intellectual development of the child, contributes to the development of fine motor skills of hands and a speech in correction of disturbed the mental processes (spatial perception, voluntary attention, visual memory and other).
Zanjatyja s butagoj i kartonom imejut bal´šoe korrekcionno-razvivajuščee značenie dlja detej, umejuščich intellektual´nye narušenija. Izgotovlenie uzdelij iz bumagi putem ee skladyvanija vlijaet na obščee intellektual´noe razvitie rebenka, sposobstvuem korrekcii melkoj motoriki ruk, razvitiju reči i korrekcii narušennych psichičeskich pročessach (prostranstvennogo vosrpijamuja, proizvol´nogo vnimanija, zrutel´noj pamjatu i bp.).
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Olympiáda techniky Plzeň 2016
Olympiáda techniky Plzeň 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Platonova.pdfPlný text387,36 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/21458

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.