Název: Morphing of geometrical objects in boundary representation: technical report no. DCSE/TR-2010-02
Autoři: Málková, Martina
Datum vydání: 2010
Nakladatel: University of West Bohemia in Pilsen
Typ dokumentu: zpráva
report
URI: http://www.kiv.zcu.cz/publications/
http://hdl.handle.net/11025/21564
Klíčová slova: morfování;modelování;lidský obličej
Klíčová slova v dalším jazyce: morphing;modelling;human face
Abstrakt v dalším jazyce: Morphing is a technique for smooth transformation between two objects, however, it may be also used as a tool for modeling new objects from existing ones. In our work, we address both areas. We work with objects in boundary representation(simple polygons in 2D, triangle meshes in 3D. First, we present a new method for natural growth-like transformation, working both in 2D and 3D. Then, we focus on morphing faces, as modeling and animating faces is a very important task in computer graphics. We present a tool for computing average faces from scanned data, which we developed to create face models for psychological tests on face perception, done by psychologists from Charles University in Prague. Possible ideas for further research concerning face meshes are also presented.
Práva: © University of West Bohemia in Pilsen
Vyskytuje se v kolekcích:Zprávy / Reports (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Malkova.pdfPlný text12,95 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/21564

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.