Název: Zajímavá a motivující výuka řas a sinic na základních a středních školách
Autoři: Nolčová, Lucie
Vágnerová, Petra
Citace zdrojového dokumentu: Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2015, č. 1-2, s. 32-38.
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2015
http://hdl.handle.net/11025/22096
ISSN: 1804-8366
Klíčová slova: algologie;motivace;výuka;algology;motivation;teaching
Abstrakt: Na základních a středních školách se žáci s výukou řas a sinic setkávají obvykle v úvodních partiích problematiky biologie rostlin. Je to téma pro ně obtížné, poměrně abstraktní, často v nich nezanechá dlouhodobější stopu. Chybou je často nedostatečná motivace, tedy například nezajímavá prezentace tohoto tématu, absence praktických cvičení či malý důraz na provázanost tématu s životem žáka či aktuálními potřebami společnosti. Tento článek nabídne vyučujícím nový pohled na výuku algologického tématu a poskytne podklady pro zkvalit - nění výuky a přiblížení řas a sinic žákům základních a středních škol na osobní úrovni.
Abstrakt v dalším jazyce: Teaching of algae and cyanobacteria topic in primary and secondary schools is often sporadic and does not leave enough of knowledge or experience in students. Usual problems are unexciting presentation of this topic, lack of motivation, lack of exercises and little emphasis on the connection of the topic and students life or current needs of society. Thisa rticle offers a new perspective on teaching algological topic and provide materiál for the improvement of teaching. It also shows how to bring this subject to students in primary and secondary schools on a personal level.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1-2 (2015)
Články / Articles (CBG)
Číslo 1-2 (2015)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Nolcova.pdfPlný text2,43 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/22096

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.