Název: Elektrický pohon elektrokoloběžky
Další názvy: Electric drive of scooter
Autoři: Sedláček, Lukáš
Vedoucí práce/školitel: Drábek Pavel, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Fořt Jiří, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/22893
Klíčová slova: bezkartáčový stejnosměrný motor;střídač;polomost;driver;lifepo4 baterie;koloběžka;dopravní prostředek
Klíčová slova v dalším jazyce: brushless dc electromotor;invertor;halh bridge;driver;lifepo4 battery;kick bike;vehicle
Abstrakt: Tato práce se zabývá stavbou elektrokoloběžky. Po komplexní analýze vhodných typů pohonu pro elektrokoloběžku byl zvolen BLDC motor, který se zdá svými parametry jako nejvhodnější typ pohonu díky svojí vysoké účinnosti, nízkému zástavbovému prostoru a bezúdržbovosti. Hlavním tématem diplomové práce byl návrh střídače obstarávající napájení BLDC motoru. Vhodná topologie střídače pro tento motor je 3f střídač. Plně řízený 3f střídač umožňuje rekuperaci kinetické energie při brždění zpátky do baterie, což zvyšuje dojezd celého systému. Pro vhodné dimenzování součástek byly provedeny simulace oteplení součástek při plném zatížení motoru. Dále bylo nakresleno schéma střídače a navrhnuta deska silové části střídače a přídavné logiky. Deska střídače byla nakreslena ve čtyř vrstvém sendvičovém provedení kvůli eliminaci parazitních kapacit a indukčností.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis is focused on construction of an electronic kickbike. After a complex analysis of possible motor types a BLDC motor was chosen, which seemed to be the most suitable one, according to its parameters, like high effectivity, low mounting space and long servis period. The main topic of the masters thesis was the design of the BLDC engine. The most suitable topology of a driver for the motor is a three phase inverter. A fully controlled three phase inverter allows recuperation of kinetic energy, while breaking, back to the battery, which increases action radius of the whole system. In order to select the most suitable components for the engine, thermal simulations of the components and devices, while the engine was fully loaded, were executed. Furthermore scheme of engines inverter was designed as well as driver PCB and logic PCB. The PCB was created in a 4 layer sandwich design, to eliminate parasite capacitance and inductance. After that the inverter was constructed and its functionality tested.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Lukas Sedlacek.pdfPlný text práce1,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
067150_oponent.pdfPosudek oponenta práce389,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
067150_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce316,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
067150_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce229,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/22893

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.